Известие

Collapse
No announcement yet.

Огромно количество масло в антифриза

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Всичко това звучи ужасно, лесно ли поне се сменя?
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от sergo11 Покажи съобщение
      Вътре в охладителя има тънкостенна алуминиева тръбичка (серпентина) по която минава маслото. Тя се пука и от там в охладителната течност.
      Аха. Аз си мислех, че е дебела алуминиева стена... Ами ако е така си перфектен - ремонт за "на улицата" си е отвсякъде ако там е проблема...
      Успех с отстраняването му!
      Ако ти се занимава качи някоя снимка после да се види как се прецаква тоя охладител ако се окаже от него проблема.

      Comment


      • #18
        Наскоро и при мен се получи същата ситуация - масло в антифриза. В маслото на двигателя няма охл.течност, само намалява количеството му. Е, не на алфа, ама все тая.
        Какво направих. Като за начало изолирах охладителя на маслото. Просто вързах входящия и изходящия маркуч от охладителя един в друг.
        Сега съм нагласил така нещата, че след всяко каране източвам водата от системата, за да може малко по малко да се очисти попадналото масло вътре.
        И съответно си търся охладител.
        AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
        Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
        sigpic

        Comment


        • #19
          На това ли му казвате охладител?! Ако е това, не виждам там да влиза антифриз!
          Alfa Romeo 147, 1.9 JTD 16 V

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от B&V Покажи съобщение
            На това ли му казвате охладител?! Ако е това, не виждам там да влиза антифриз!
            JTD 10V е с охладител масло - антифриз
            Бензиновите са с въздушен охладител.

            Сигурно гледаш на бензинов мотор.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              JTD 10V е с охладител масло - антифриз
              Бензиновите са с въздушен охладител.

              Сигурно гледаш на бензинов мотор.
              Ами не е така през този охладителя на бензиновите също си минава антифриз. Оказа се, че на всички TS двигатели след 97 г. е един и същ. Вече съм 100% сигурен, че е от там проблема. И както каза колегата в по-горен пост може да се премахне охлаждането поне сега в този сезон, но проблема е, че освен за охлаждане на маслото в началото пък го подгрява. Така, че може да се кара малко време без него.

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Бензиновите са с въздушен охладител.
                Само на главата на шофера и само като е отворено стъклото...
                Разните течности си се охлаждат точно както си трябва... В това нещо около стойката на масления филтър тече антифриз (точно това е въпросния охладител). По принцип знам за хора, които директно са го премахнали, но аз също не бих го направил.

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
                  Само на главата на шофера и само като е отворено стъклото...
                  Разните течности си се охлаждат точно както си трябва... В това нещо около стойката на масления филтър тече антифриз (точно това е въпросния охладител). По принцип знам за хора, които директно са го премахнали, но аз също не бих го направил.
                  Точно така охладителят е много важен.

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от sergo11 Покажи съобщение
                    Ами не е така през този охладителя на бензиновите също си минава антифриз. Оказа се, че на всички TS двигатели след 97 г. е един и същ. Вече съм 100% сигурен, че е от там проблема. И както каза колегата в по-горен пост може да се премахне охлаждането поне сега в този сезон, но проблема е, че освен за охлаждане на маслото в началото пък го подгрява. Така, че може да се кара малко време без него.
                    Да видях го как е при TS - топлообменникът в основата на масления филтър.
                    Явно преди съм гледал в документацията за 2,5 V6:




                    А за JTD този охладител го дават външен радиатор. Май има нещо сбъркано в документацията.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #25
                      Сега се чудя как да промия охладителната уредба?

                      Comment


                      • #26
                        Е това е най-голямата ти драма според мен... Имах кола, на която гарнитурата между два цилиндъра изгоря (...) и охладителната течност се беше напълнила с масло... Сигурно поне 10 пъти промивах всичко (с "Меглио"), казанчето го свалих и го мих отделно 10 пъти, абе сигурно съм изсипал 20 литра обезмаслител и поне 200 вода, и пак след 2 дена каране казанчето беше кафяво отвътре...
                        Може би ако има някакъв специален препарат/химикал предназначен точно за това...

                        @ecotronic: Съвсем правилна си е документацията която си показал за 2.5 V6 & 2.4 JTD, само дето аз като чуя "бензинов мотор" и си мисля за туйн Скрап, а не за V6...

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
                          Е това е най-голямата ти драма според мен... Имах кола, на която гарнитурата между два цилиндъра изгоря (...) и охладителната течност се беше напълнила с масло... Сигурно поне 10 пъти промивах всичко (с "Меглио"), казанчето го свалих и го мих отделно 10 пъти, абе сигурно съм изсипал 20 литра обезмаслител и поне 200 вода, и пак след 2 дена каране казанчето беше кафяво отвътре...
                          Може би ако има някакъв специален препарат/химикал предназначен точно за това...

                          @ecotronic: Съвсем правилна си е документацията която си показал за 2.5 V6 & 2.4 JTD, само дето аз като чуя "бензинов мотор" и си мисля за туйн Скрап, а не за V6...
                          Въобще нямам идея как ще отмия това масло

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от sergo11 Покажи съобщение
                            Въобще нямам идея как ще отмия това масло
                            Тук един колега споделя, как е решил проблема:

                            Проблема е разрешен. И решението е в първите два отговора: жълто меглио! Само че в значително по-малко количество от предложеното.

                            Вчера на обяд смених водата ( 8 литра ) и сипах около 100 мл меглио. След 30км кротко каране отворих казанчето и шах: водата беше катранено черна и напълно непрозрачна. Чаках над 4 часа да изстине двигателя и почнах с маркуч бавно да наливам в казанчето докато се избистри. После отворих двете пробки на радиатора и продължих да наливам с маркуча докато почна да тече чиста вода. Запалих да поработи минута-две и пак сипвах докато отново протече чиста вода. Днес сутринта сипах пак 50мл меглио, пак 30км преход, пак чакане над 4 часа да изстине. Водата вече беше със съвсем леко оцветяване. Над един час бавно наливане с маркуча в казанчето и в горната пробка на радиатора. Запалих да загрее и поработи към час: никакво масло не изплува в казанчето, водата остана напълно бистра и нямаше никаква миризма на меглио. Гледах през горната пробка: радиатора е чист и алуминия блести, никакви остатъци от 'грес'.

                            Между другото меглиото не разтвори тази 'грес', по-скоро я пресече, защото изтече на парцали.



                            ---------- Post added at 14:43 ---------- Previous post was at 14:40 ----------

                            Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
                            Е това е най-голямата ти драма според мен... Имах кола, на която гарнитурата между два цилиндъра изгоря (...) и охладителната течност се беше напълнила с масло... Сигурно поне 10 пъти промивах всичко (с "Меглио"), казанчето го свалих и го мих отделно 10 пъти, абе сигурно съм изсипал 20 литра обезмаслител и поне 200 вода, и пак след 2 дена каране казанчето беше кафяво отвътре...
                            Може би ако има някакъв специален препарат/химикал предназначен точно за това...

                            @ecotronic: Съвсем правилна си е документацията която си показал за 2.5 V6 & 2.4 JTD, само дето аз като чуя "бензинов мотор" и си мисля за туйн Скрап, а не за V6...
                            На горната скица (за JTD - то) това, което са нарисували не е ли въздушен радиатор?
                            Не е ли реализиран на същия принцип охладителя както при TS (в основата на филтъра)?


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #29
                              Абе и аз се замислих за JTD след като написах поста, защото на картинката е точно същия радиатор като този от 2.5 (въздушен).
                              Ето и тук така е нарисувано: EPER
                              Ето и за самия кулер: EPER

                              EDIT1: Аз си мисля за 156... Може при 166 да е различно, нямам идея...
                              EDIT2: Бе на картинка не е различно...
                              Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 15:03.

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
                                Абе и аз се замислих за JTD след като написах поста, защото на картинката е точно същия радиатор като този от 2.5 (въздушен).
                                Ето и тук така е нарисувано: EPER
                                Ето и за самия кулер: EPER

                                EDIT1: Аз си мисля за 156... Може при 166 да е различно, нямам идея...
                                EDIT2: Бе на картинка не е различно...
                                Там откъдето тръгват маркучите фабрично има тапи. Това е охладител на маслото, но според мен се монтира или допълнително или за други географски ширини като допълнително охлаждане на маслото.

                                Comment

                                Working...
                                X